Programy lojalnościowe dla klientów – co warto o nich wiedzieć?

Programy lojalnościowe dla klientów - co warto o nich wiedzieć?Od wielu lat niezmiennie jednym ze skuteczniejszych sposobów na zdobycie klientów i zwiększenie poziomu sprzedaży jest stworzenie programu lojalnościowego.


Program handlowy to popularna forma docierania do klientów najatrakcyjniejszych z punktu widzenia firmy. Tylko w Stanach Zjednoczonych przeciętny obywatel bierze udział w 13 programach tego typu.

Zamiast reklamy, konkurs

Programy zdobywają klientów poprzez oferowanie dodatkowych korzyści. Równie duże zyski przynosi też konkurs dla klientów. Sklepy decydują się na nie z wielu powodów. Przede wszystkim zmusza je do tego duża konkurencja panująca na rynku. innym powodem jest fakt, że klienci są już zmęczeni tradycyjną formą reklamy.

Co klient może zyskać?

Głównym celem programów lojalnościowych jest przywiązanie klienta do firmy. Ponadto, dzięki temu przyciągnąć można również innych klientów. Jest to też skuteczny sposób na zbieranie informacji na ich temat. Korzyści dla klientów może być całkiem sporo. Zwykle jest to rabat lub obniżka ceny, a także możliwość wymiany zgromadzonych punktów na nagrody. Dobry program handlowy obejmuje dłuższy okres czasu i jest dokładnie zaplanowany. Na samym początku trzeba przede wszystkim określić cel, jaki dzięki programowi ma zostać zrealizowany. To jednak nie wszystko. Bardzo ważne jest wskazanie odpowiednich adresatów i to w sposób bardzo precyzyjny To bowiem od preferencji klientów zależą ewentualne korzyści, jakimi sklep kusi ich do dokonywania regularnych zakupów. Korzyści mogą być różne. Najczęściej związane są one jednak z różnego rodzaju zniżkami.

Podobne wpisy:

Opublikowano w Biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>